Je bedrijfsblog is de spil in je contentmarketing. Nergens krijg je een betere kans om kennis te delen, vertrouwen te winnen en je organisatie een gezicht te geven.
Eerst bedrijfsblog, dan de rest van de wereld
Staat je bedrijfsblog als een huis? Dan verover je daarmee ook de rest van de digitale wereld. Want zo beschik je meteen over sterke content voor je sociale media.
Plaats de meest onderhoudende artikels op Facebook, de meest leerrijke op LinkedIn, en de meest actuele op Twitter.
Volgende stap? Je e-nieuwsbrief. Die verrijk je met je meest gelezen blog van de voorbije maand.
SEO-blogs: welkom, nieuwe klanten
Laat je blogs schrijven voor je trouwe volgers én voor Google? Dan vergroot die SEO-copywriting eerst je lezerspubliek, en daarna je klantenbestand.
Want zo loods je informatiezoekers via Google naar je blog, en daarna van je blog naar je verkoop- en contactpagina’s.
Tenminste, als je blogbericht inhoudelijke meerwaarde biedt en links naar relevante andere webpagina’s bevat.
Blogs schrijven: intern of extern?
Niet al je medewerkers zijn geboren schrijvers. Bovendien hebben ze uiteenlopende schrijfstijlen, zwoegen ze soms uren aan één bericht, of houden ze het bloggen niet vol.
Logisch, toch? Want op hun naamkaartje staat niet telkens ‘blogger’ of ‘contentmarketeer’.
Op het naamkaartje van je collega’s staat niet telkens ‘blogger’ of ‘contentmarketeer’.
Tweet
Combineer hun inhoudelijke kennis met de schrijfervaring van Hapklaar. Je copywriter blogt op basis van ruwe basisteksten of telefonische briefings.
Zo focust iedere werknemer op zijn kerntaken. En gooit je bedrijfsblog toch hoge ogen met:
- gevarieerde berichten
- een uniforme stijl
- een volgehouden publicatieritme
Copywriter en blogger
Lust ik mijn eigen hondenbrokken? Ik smul ervan!
Je vindt mijn artikels op marketingblogs zoals Frankwatching en Marketingfacts. En op de Hapklaar-blog, natuurlijk.
Mijn blogbudget, als eenmanszaak? Minstens 50 werkuren per jaar. Dat is trainingsarbeid waarvan jij de vruchten plukt.
Test het zelf uit: vraag Hapklaar om een offerte, en krijg er enkele blogtips bij!
Vraag je offerte