In een brochure ben je uitgebreid aan het woord. Opstapje naar succes of valkuil richting nederlaag? Dat bepaalt de copywriter die je brochure schrijft. Maak kennis met de werkwijze van Hapklaar.
Brochure schrijven: wat voorafgaat …
Kies je voor een brochure of voor een flyer? In welk formaat? Van hoeveel pagina’s? En waar hoort welke informatie thuis? Bouw op de ervaring van een brochurecopywriter.
Bepaal de structuur in een vergadering of telefoongesprek met Hapklaar. Je krijgt onderbouwd advies, hakt zelf knopen door, en laat daarna je brochure schrijven door een specialist.
De drie vaakst voorkomende fouten bij de copywriting van brochures? Ze zijn kil, langdradig en veeleisend.
Tweet
Copywriting brochure: 3 tips
De drie vaakst voorkomende fouten bij de copywriting van brochures? Ze zijn kil, langdradig en veeleisend.
Daarom zweert Hapklaar eeuwige trouw aan een drievoudige grondwet voor brochures. Die zijn altijd:
1. Warm
In een brochure kun je de lezer niet met zijn voornaam aanspreken. Maar er zijn voldoende andere manieren om je boodschap te personaliseren.
Zet je eigen naam onder de inleiding. Breng je medewerkers in beeld. En laat klanten aan het woord.
Wed niet op 3 verschillende calls to action. Herhaal 3 keer dezelfde.
Tweet
2. Beknopt
Je krijgt meer ruimte dan in een e-mail of webpagina. Maar dat betekent niet dat je lezer meer tijd wil stoppen in je boodschap.
Wees dus even to-the-point als online, met korte alinea’s, prikkelende tussentitels en veel witruimte.
3. Helder
Je brochure geeft veel informatie aan je lezer. Maar in ruil mag je niet evenveel vragen van hem.
Wed daarom niet op 3 verschillende calls to action. Herhaal liever 3 keer dezelfde call to action.
Copywriter voor brochure én landingspagina
Leidt je call to action naar een webpagina? Kies dan niet lukraak uit je huidige product- of contactpagina’s.
Laat dezelfde copywriter je brochure én een bijhorende landingspagina schrijven. Zo verzilver je online de leads die je brochure offline genereert:
- De identieke look and feel van brochure en landingspagina geeft vertrouwen.
- De schrijfstijl overtuigde de lezer al in de brochure. Zet dat wapen opnieuw in.
- De inhoud is afgestemd op de lezer. Want je landingspagina herhaalt de kern van de brochure, voegt relevante informatie toe, en sluit af met een nieuwe call to action.