Direct mail. Of: de gecombineerde kracht van tekst en een postzegel. Laat een copywriter je direct mail schrijven, en oogst ronkende responscijfers.
E-mailing of direct mail schrijven
Mag ik mijn zesde zintuig even aanspreken? Ik zie, ik zie …
- dat je meer e-mailings dan direct mailings verstuurt.
- dat je iets vaker direct mails zou moeten opstellen.
Ben ik een visionair? Work in progress. Dit is nu eenmaal de standaardsituatie voor de meeste bedrijfsleiders en marketeers.
Logisch, want je gezond verstand weet het zeker: e-mailings zijn altijd goedkoper dan direct mails. En de opbrengst van beide kanalen? Die ken je nooit vooraf.
E-mailings zijn dus de veilige optie. Ook al fluistert dat stemmetje in je achterhoofd: “Welke respons zou een direct mail opleveren?”
Hoe groter de kleefkracht van je aanbod, hoe sneller je een postzegel op je verkoopbrief plakt.
Tweet
Direct mail: postzegel opent deuren
Hoe groter de kleefkracht van je aanbod, hoe sneller je een postzegel op je verkoopbrief plakt.
Anders gezegd: verpak je strafste promoties in direct mails. Want een postzegel heeft één enorme troef: hij opent deuren.
Het openingspercentage van direct mailings ligt een pak hoger dan dat van e-mailings. Want je direct mail:
- strijdt in de brievenbus tegen minder concurrenten dan online
- vormt een tastbaar geschenkje voor de ontvanger
- geeft aan dat je zelf veel waarde hecht aan je aanbod
Direct mail: copywriter verzilvert
Je postzegel verhoogt je openingspercentage. En dan?
Het antwoordpercentage bepaalt pas het succes van je direct mail. Copywriter: actie! Deze 5 basisonderdelen vormen de ruwbouw van je direct mail:
- gepersonaliseerde aanspreking en ondertekening
- scanbare structuur en kleverige bladspiegel
- duidelijke voordelen en helder hoofdaanbod
- rake emotiewoorden en prikkelende vraagzinnen
- overtuigende call to action en PS
Direct mails met wetenschappelijke onderbouwing
Geen enkel teksttype werd vaker onderzocht door marketeers én academici.
Hapklaar tapt voor jou uit alle vaatjes:
- meer dan 5 decennia wetenschappelijk onderzoek
- meer dan 5 jaar praktijkervaring met direct mailings
- meer dan 5 maanden recente kennis uit blogs en casestudies