Webteksten schrijven is keuzes maken. Optimaliseren voor je lezers of voor Google? Informeren of overtuigen? Hapklaar adviseert en realiseert.
Webteksten schrijven voor Google?
Vrijuit schrijven of je webteksten optimaliseren voor zoekmachines? Het lijkt soms een dilemma.
Tot je die vraag op een andere manier hoort: wil je nieuwe bezoekers naar je website lokken via Google? Natúúrlijk wil je dat. Of je concurrent gaat met hen aan de haal.
Combineer SEO-teksten met ‘vrije’ webteksten.
Tweet
Laat je dan meteen ál je webteksten schrijven voor Google? Nee. Combineer SEO-teksten met ‘vrije’ webteksten.
Mik bijvoorbeeld met de ene pagina op een toppositie in de zoekresultaten, en leef je creatief uit met een andere.
Opgelet: dat betekent niet dat je lezer pas op de tweede plaats komt bij SEO-teksten. Of dat daar helemaal geen ruimte is voor creativiteit. In de beperking toont zich de meester, toch?
Hapklaar helpt je graag bij de optimale verdeling van webteksten en SEO-teksten. Stuur je sitemap door en vraag een gratis voorstel.
Webteksten die informeren én overtuigen
Informeren en overtuigen zijn overlappende activiteiten. Net als contentmarketing en copywriting.
Tweet
Het volgende evenwicht dat je zoekt? Dat tussen informeren en overtuigen. Want die twee lopen in elkaar over. Net zoals buzzword ‘contentmarketing’ en evergreen ‘copywriting’.
Hapklaar vindt de juiste balans. Zodat je ook overtuigt op je informatiepagina’s, en informeert op je verkooppagina’s.
Webteksten van Hapklaar
De Hapklaar-bonus bij webteksten? Je krijgt de pen van de tekstschrijver en de blik van de digitale marketeer.
Die houdt rekening met álle succesfactoren, van social media en SEO tot usability en conversieoptimalisatie. Zo haal je het maximale rendement uit je webteksten.
Kies voor webteksten die werken