Dankzij heldere SEO-rapportage ben je in 1 oogopslag op de hoogte. Hapklaar bundelt elke maand of elke 2 maanden alle relevante informatie in je gepersonaliseerde SEO-rapport.
SEO-rapportage voor je rankings
Het vertrekpunt van SEO-rapportage zijn de trefwoordengroepen en webpagina’s waarmee je wilt scoren in Google.
Je rapport toont je telkens of je hoger of lager opduikt in de zoekresultaten. En hoeveel websitebezoekers je dat oplevert.
Publiceerde je een nieuwe webpagina? Of verzamelde je de voorbije maand heel wat links naar je blogbericht? Dan zie je meteen het rendement van die inspanningen.
Bovendien houdt je SEO-rapport de tegenstand in de gaten. Klimt een concurrent plots naar een toppositie in de zoekresultaten? Dan speel je daar bliksemsnel op in.
Google Analytics-data? Puur goud. Want daarmee maak je de sprong van zoekmachineoptimalisatie naar conversieoptimalisatie.
SEO-dashboard via Google Analytics
Geef je Hapklaar toegang tot de cijfergegevens van Google Analytics? Dan kneedt een gecertificeerd Google Analytics-kenner je ruwe data tot een SEO-dashboard met waardevolle informatie.
In je overzicht krijg je een antwoord op deze vragen:
- Hoeveel mensen bezoeken mijn website via Google?
- Wat is het profiel van die bezoekers?
- Welke pagina’s genereren het meest verkeer?
- Hoe ziet het klik- en leesgedrag van mijn bezoekers eruit?
- Hoeveel personen voeren het einddoel van mijn site uit?
Puur goud, die data in Google Analytics. Want daarmee maak je de sprong van zoekmachineoptimalisatie naar conversieoptimalisatie.
Anders gezegd: de sprong van bezoekersaantallen naar downloads, bestellingen en contactverzoeken.
SEO-rapport: geruststelling en alarmbel
Je SEO-rapport is altijd maatwerk. Samen identificeren we de belangrijkste vragen en meest waardevolle parameters voor jouw bedrijfsdoelen.
Vanaf dan pieker je geen seconde meer over je zoekmachineoptimalisatie. Want je SEO-rapport houdt je perfect op de hoogte. En signaleert elke onregelmatigheid.
Bovendien geeft het overzicht telkens aan of er actie vereist is. En zo ja, welke actie het hoogste rendement oplevert.
Vraag SEO-rapport